Some like it rough

Jeg hater grov hud. Huden min hater vinter og blir derfor skjellete og tørr. Jeg har konstant krokodillehud når det er mindre enn fem plussgrader. I tillegg så liker jeg veldig, veldig få kroppsskrubber. Unntaket er MD Formulations sin skrubb (som er fantastisk), men den foretrekker jeg å bruke kun i ansiktet. Dessuten så blir jeg alltid sur når jeg ikke klarer å skrubbe ryggen ordentlig.

Så kom denne lille saken inn i livet mitt. Jeg ble anbefalt å kjøpe den i forbindelse med voksing, siden eksfoliering motvirker inngrodde hår. Den kosta 100 kr og jeg slo til.

Bilde

Bildet er hentet fra abitofrough.com

 

Produsentene sier blant annet dette om den:

With just a little shower gel you get a really rich lather and will make each shower experience a total pampering session. So if you want to experience the Japanese spa style body ritual in the comfort of your own bathroom then try the A BIT OF ROUGH wash cloth to see how amazingly soft and clean your skin will feel.

Once you use these wash cloths you will never go back to the flannel or bath sponge!!

Og alt er sant. Jeg elsker denne. Denne er fantastisk. Jeg skal aldri leve uten.

 

A bit of rough-kluten er helt enkelt en japansk skrubbeklut. Den er lang, så du vil kunne skrubbe ryggen helt uten hjelp. Kluten er ganske grov, men dersom du skrubber en plass du er sensitiv (eller en plass det er lurt å være forsiktig…) kan du bare rulle den sammen til en ball, og på den måten regulere hvor intensiv skubbingen blir.

Jeg bruker min over hele kroppen. Huden blir helt babymyk. Brukt med såpe får du en skikkelig myk og god skrubbing, brukt uten blir det grovere. Det er superlett å bruke den, og det går ikke an å gjøre det feil. For de som har sensitiv hud eller sliter med å finne en skrubb som ikke er for voldsom mot huden så er denne perfekt! Jeg vil tro den godt kan brukes i ansiktet sammen med en rens som skummer godt.

Dersom du fjerner hår ved voksing så vil jeg si at denne er et must. Min hud kan bli litt irritert etter voksing, men med denne kan jeg fint skrubbe likevel.

Etter bruk henges den bare til tørk. Den kan maskinvaskes, og tørker veldig kjapt. Den er i tillegg ganske fin der den ligger i baderomshylla.

Prisen? Til å le av. 8 pund på nettsida, men hvis du skal bestille til Norge må du sende de en mail først. Bor du i Bergen så kan du kjøpe den av Karen på BeautyBasics i Marken (hun er veldig snill, så spør du pent så kan hun sikkert sende en til deg). Jeg kjøpte min av henne for hundre kroner. Well spent, sier jeg bare.

Karakter: soleklar 6’er. HG-status!

One thought on “Some like it rough

Leave a comment